2011_04_11 Yad Vashem, Jerusalem, Boží hrob, Jóšafovo údolí, židovské hřbitovy

Jednou vstáváme o trochu později a jedeme do Yad Vashem. Vezmeme to ortodoxní čtvrtí, díky čemu uvidíme konečně kousek z komunity Chasitů (charedim). Ale jinak tam mají binec blízký arabské čtvrti. U Yad Vashem se rozloučíme s Yahalomou, protože se trháme od skupiny a na památník holocaustu chceme mít více času, než byl dán... Dobře jsme udělaly. Nemusely jsme spěchat a sledovat hodinky... Místy nás zdržovala delegace španělského prince Filipa :-) ... Yad Vashem se mnou zase cloumal a někdy od poloviny jsem už polohlasně nadavála "svině nacistický", ani proto, abych se nerozbrečela. Stará paní na informacích nám skvěle poradila kudy se dostat do města na autobus. Po hodinové cestě neturistickým Jeruzalémem, včetně ortodoxní Mea Sharim, jsme se dostaly k Jaffské bráně. Vrátily jsme se zpět k Chrámu božího hrobu a vystály si prekvapivě pouze půlhodinovou frontu k údajnému místu pohřbení a zmrtvýchvstání Ježíše Krista. Trefíme se ale do zástupu neomalených ruských Nastěnek, tedy atmosféra duchovno postrádá, zato cvakají blesky fotoaparátů :-( ... Potom chvíli posedíme na střech kavárny na Muristanu a dáme si ve vichru jeruzalémských střech polévku. Cestou zpět k bráně odmítnu experimentální cestu arabským tržištěm, tak to mezi námi trochu zajiskří. Od Jaffské brány jdeme pěšky podél hradeb. Ne vždy je to nadějné. Rozmarem nepřehledné mapy se ocitneme opět na Hoře Sión u hrobu Krále Davida, tak kousek dál, ještě jednou, zajdeme ke Zdi nářků. Teď beze spěchu... Od Zdi nářků jdeme pěšky až na Olivetskou horu k hotelu. Hanky nápad, který se mi původně moc nezdál, se ukázal být skvělým :-). Projdeme kolem Zlaté brány, objevíme v údolí Kidron hrobky proroků z 1. a 2. století před Kristem, zastavíme se v kostele údajného hrobu Panenky Marie pod Getsemanskou zahradou (Hanka zde vyfotí orbs :-) ) a uličkami mezi hřbitovy vystoupáme nahoru. U toho Hanka najde otvor do zdi na židovský hřbitov, kde odkryje jeden k nejkrásnějších výhledů na Jeruzalém... Byla to skvělá cesta. Ve třičtvrtě na dvě ráno budeme vstávat. Čeká nás cesta domů. Shalom Israel...